نوشته شده توسط : میترا

بهترین رمان های عاشقانه 2022


در زمانی که همچنان با عدم قطعیت و ویرانی همراه است، کتاب‌ها می‌توانند آرامش و شاید پاسخ‌هایی به بزرگ‌ترین پرسش‌هایی که هنگام زندگی در بحران‌ها مطرح می‌شوند، ارائه کنند. بهترین کتاب‌های سال تا کنون معنای غمگین شدن، نحوه عشق ورزیدن پس از از دست دادن و آنچه برای زنده ماندن از غیرقابل تصور لازم است را از هم جدا می‌کنند. اوشن ووونگ در مجموعه شعر جدید خود، تکه هایی از زندگی خود را پس از مرگ مادرش برمی دارد. جسمین چان در اولین رمان شگفت‌انگیز خود به بررسی طول و طاقت‌هایی که یک والدین برای فرزندش می‌برند می‌پردازد. و مارگو جفرسون در دومین خاطرات درخشان خود به بررسی رابطه هنر و انسانیت می پردازد. داستان‌های آن‌ها، همراه با چندین داستان دیگر، یادآور آرامش‌بخشی است که همه ما با سختی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم – و نور وجود دارد، حتی در تاریک‌ترین موقعیت‌ها. در اینجا، بهترین کتاب های سال 2022 تاکنون.

برهنه ها از آب نمی ترسند، متیو آیکینز

رمان های عاشقانه

در سال 2016، متیو آیکینز، روزنامه‌نگار کانادایی، مخفیانه رفت و پاسپورت و هویت خود را نادیده گرفت تا به دوست افغان خود عمر بپیوندد که از کشور جنگ‌زده خود فرار می‌کرد و زنی را که دوستش داشت ترک می‌کرد. تجربه دلخراش آنها مبنای کتاب آیکینز به نام The Naked Don't Fear the Water است که سفر خطرناک و احساسی این دو نفر را در مسیر پناهجویان از افغانستان به اروپا شرح می دهد. در حالی که آنها با بسیاری از واقعیت های جنگ روبرو می شوند، آیکینز در روایت فوری و همدلانه خود از هیچ جزئیاتی دریغ نمی کند.

همین حالا بخرید: The Naked Don't Fear the Water on Bookshop | آمازون

رمان این مرد امشب میمیرد صفحات اول خاطرات امی بلوم پایان ویرانگر کتاب را رقم می زند: ژانویه 2020 است و بلوم و همسرش در حال سفر به سوئیس هستند، اما فقط بلوم به خانه باز می گردد. شوهرش قصد دارد از طریق برنامه ای مستقر در زوریخ به زندگی خود پایان دهد. او آلزایمر دارد و می‌خواهد با شرایط خود بمیرد. بلوم این حقایق را به سرعت معرفی می کند و سپس یک مشت عاطفی می زند: دفعه بعد که در هواپیما باشد، تنها پرواز خواهد کرد. از آنجا، بلوم تصمیم سخت همسرش و همه آنچه را که منجر به سفر آنها به خارج از کشور شد، شرح می دهد. اگرچه In Love ریشه در موقعیتی غم انگیز دارد، روایت بلوم چیزی بیش از یک روایت ماهرانه درباره مرگ و اندوه است. این یک نامه عاشقانه زیبا از یک زن به شوهرش است که با ظریف ترین شرایط ارائه شده است، درباره زندگی مشترک آنها.


هم اکنون بخرید: عاشق در کتابفروشی | آمازون

مدرسه برای مادران خوب، جسامین چان

فریدا لیو یک مادر مجرد 30 ساله است که تلاش می کند تا با خواسته های شغل اداری خود عمل کند و دختر 18 ماهه خود را پس از اینکه شوهرش او را به خاطر یک زن جوان تر ترک کرد، بزرگ کرد. در اولین رمان عاشقانه ناراحت‌کننده جسمین چان، ما از بدترین روز فریدا شروع می‌کنیم، زمانی که کم‌خوابی او باعث ضعف در قضاوت شده و او نوزادش را به مدت دو ساعت در خانه تنها می‌گذارد. به زودی، فریدا به همراه مادران دیگری که دولت آنها را "شکست خورده" می داند به یک مرکز دولتی فرستاده می شود. این صفحه‌گردان وهم‌آور که یادآور داستان The Handmaid’s Tale است، تصویری گیرا از دنیای دیستوپیایی است که کاملاً ممکن به نظر می‌رسد. این نه تنها داستان گیرا از مبارزات شخصی فریدا است، بلکه یک کار تفسیری تأمل برانگیز درباره مادری آمریکایی است.



:: برچسب‌ها: رمان ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آبان 1401 | نظرات ()